dilluns, 30 de març del 2009

Salut temporal

Senyor director:

Estic consternat, sempre vaig tard. Em sento en un moviment de vaivé, en el qual depén de l'època que et toca viure, les coses són saludables, o bé mortals.

Als anys 50, fumar infundava valor, personalitat i et convertia en una persona modèlica. Avui fumar et defineix com a poruc, influenciable i et converteix en un exemple a no seguir. L'altre dia anava tranquil·lament fumant pel carrer i va passar una mare amb un nen que va dir: "mira mama, un altre tonto", en aquell moment l'únic que em va consolar era la clatellada monumental i exemplar que s'enduria el nen al mig del carrer a tall d'exemple, però en lloc d'això la mare es va afegir al carro dels bons modals (del 2009) dient tant original frase: "perquè no deixa de fumar? és molt perjudicial". Davant de tant esperpèntica situació de bona voluntat per part de la parella sanitas i de que no vaig veure cap possible progenitor de la mare per tal de presenciar una clatellada en cadena, vaig veure'm obligat a vetllar per la seva seguretat futura entonant un: "l'estrés també és molt perjudicial i me l'estàn deixant pels núvols".

Als anys 80, els ous i la llet eren aliments bàsics, saníssims i d'ingesta mínima de 2 cops al dia, i que quedi clar que parlo de gastronomia. Doncs bé, després de passar la maduresa esmorzant, berenant i sopant entrepà de truita amb llet i galetes, ara fa deu anys que és sabut que no s'ha d'abusar d'aquests aliments. La llet, abandonar-la per complet des de la infància fins a la vellesa, i els ous, mira, com a favor, dos per setmana. Després de tant traumàtica notícia vaig querellar-me contra les principals marques de llet i m'han assegurat que posaran uns rectangles negres amb fons blanc i lletres negres a la base dels cartrons de llet amb missatges com "si beus llet a la maduresa, agenollat i resa", "la leche sólo para los pequeñines, debes dejarlos crecer", "fins que no arribis a edat avançada, deixa la llet a la postada". Vaig provar-ho també amb els ous, però ara han tornat a demostrar que són sans, així que...

I finalment, quan ja semblava que coneixíem els efectes de tots els nostres consumibles arriba la notícia de que els condons agreugen el problema de la sida. I jo ara que faig? Jo penso "no home no", però jo em vaig riure del primer que em va dir que no m'estava donant valentia el tabac, bo i demostrant-li la seva errònietat amb una bona bufa; i jo em sentia la mar de bé bevent mig litre de llet, que m'acompanyava durant tot el dia sense mai integrar-se dins el meu cos regalant-me la sensació que deu tenir una embarassada.

I ara que hem de fer, utilitzar condó o bé fer ingesta d'ous i llet de per vida? És un bon puro.

I és que senyor director, la salut no és broma, no maregeu la perdiu.

Atentament,
Arcadi Arasino

1 comentari: